link
facebook login BAYADERKA : Ciasto batatowe z bezą

poniedziałek, 2 marca 2015

Ciasto batatowe z bezą

Dzisiejsze ciasto powstało tak trochę przez przypadek. Jako że bardzo lubię pieczone bataty, przygotowuję je dosyć często. Ostatnio upiekłam je w nieco większej ilości i tak też powstało to ciasto batatowe z bezą. Sweet potato pie jest bardzo popularny w USA, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym i najczęściej spotykany jest w wersji bez bezy. Ten placek jest dosyć słodki, ale bardzo uzależniający i wpadnie w gusta, zwłaszcza miłośników samych batatów i Banoffee Pie.


Ciasto batatowe z bezą 
na małą formę o średnicy dna 18 cm

na spód: 
120 g słonych krakersów, np. Lajkonik
25 g masła miękkiego

na masę: 
125 ml śmietanki słodkiej, ubitej na sztywno
2 małe jajka
70 g gotowego kajmaku
200 g puree z pieczonych batatów
 łyżka mąki ziemniaczanej

na bezę: 
3 białka
140 g cukru pudru
łyżeczka mąki ziemniaczanej

Przygotowanie: 
1. Krakersy kruszymy na piasek i łączymy z płynnym masłem.Masą przygotowaną z ciasteczek wykładamy dno i boki formy.
2. Bataty upieczone i zmiksowane blenderem na puree łączymy z ubitą śmietanką, rozkłóconymi jajkami, mąką i kajmakiem. Mieszamy wszystko za pomocą trzepaczki.
3. Na spód wylewamy masę wolnym strumieniem.
4. Do czystej i suchej miski wlewamy białka i miksujemy na wolnych obrotach, dodając w międzyczasie szczyptę soli. Zwiększamy obroty i ubijamy białka na sztywno, dodając stopniowo cukier, aż powstanie lśniąca, sztywna beza. Wyłączamy mikser i do bezy wsypujemy mąkę, którą łączymy z bezą za pomocą trzepaczki w bardzo delikatny sposób. Wykładamy sztywną bezę na masę, łyżką wyciągamy ją do góry tak, aby powstały ładne wzniesienia i wierzchołki. Formę z ciastem wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni Celsjusza i pieczemy 35-40 minut. Kroimy po niemal całkowitym wystudzeniu.









5 komentarzy:

  1. Wspaniałe, takie zimowe ciasto bardzo mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta beza to takie idealne zwieńczenie tego ciasta; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wygląda pięknie z tą bezową czapą :)
    Ja właśnie wyjęłam z piekarnika swoje pierwsze ciasto z batatami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wpadłabym by zrobić ciasto batatowe, ciekawa jestem smaku, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. witam, mam pytanko, jak przygotować to puree z batatów, mam dwa takie spore słodkie ziemniaki w lodówce i jak mam z nimi postąpić?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze i odwiedzenie Bayaderki.
W razie pytań proszę o kontakt przez FB bloga.


Thank you for your comments and visiting Bayaderka.
Should you have any queries, don't hesitate to contact me via FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers